[정치] 노다지 원조 받는 유크레인: NYT, 아프리카 곡물 재공 약속 안 지켜


 

 

입력 2022.8.10.

RT 원문 2022.8.9.

 

 

유크레인의 (우크라이나) 성명에도 불구하고, 곡물을 실은 선박들은 터키, 유럽의 다른 지역들 그리고 중국으로 향하게 돼 있다

 

 

[시사뷰타임즈] 뉴욕 타임즈 지는 유크레인 여러 항구에서 출발한 선박들 중 기아 위가 가장 심한 아프리카 여러 나라로 향하는 곡물 선박은 하나도 없다고 보도했다. 마련된 곡물 통로통해 떠나는 첫 선박은 레버넌 (레바논) 의 구매자들이 배달이 지연됐다며 거부했다.

 

곡물통로 마련이 81일 발효된 이후로, 주로 동물 먹이를 실은 선박 10척이 유크레인의 여러 항구에서 떠났다. 한 척은 영국 쪽으로, 또 다른 한 척은 이어얼런드 (아일랜드) 쪽으로 향한 반면, 몇 척은 터키, 이틀리 (이탈리아) 그리고 중국으로 가는 중이다. 이 선박들 중 예멘, 소말리아 또는 기타 대재앙 급의 굶주림에 당면해 있는 다른 나라들로 가게 돼 있는 선박은 단 한 척도 없다고 동 지가 화요일에 보도했다.

 

목적지에 첫 도착한 선박은 터키 국적의 폴라넷 호였는데, 월요일 옥수수 12,000통을 시고 데린스 항에 정박했다. 이 선박의 도착을 경축하면서, 유크레인 외무 장관 드미트리 쿨레바는 자국은 중동, 아프리카, 그리고 아시아에 있는 모든 가족들에게 희망의 말을 보낸다고 하면서 유크레인은 여러분들을 내팽개치지 않을 것이라고 덧붙였다.

 

한편, 대통령 볼로디미르 젤렌스키는 월요일 보츠와나 대통령 모그위치 마시시에게 유크레인은 세계 식량 안보 보장국이 될 준비가 계속 돼 있을 것이라고 했다.

 

하지만, 지난 몇 달 동안 유크레인 여러 항구에 묶여있는 곡물 2천 만톤 중 대부분은 동물들의 먹이이며 인간들이 소비하기 위한 것이 아니라고 AP통신사가 전문가들의 말을 인용하여 보도했다.

 

독일 언론은 젤렌스키의 비밀 거래를 부각시키고 있다

 

곡물 통로마련 하에 유크레인을 떠나는 첫 선박에는 닭 사료 26,000톤이 실려있었고 목적지는 레버넌이었다. 시에라 레온 국적 화물선 라조니 호는 대대적인 축하 속에 오데싸 항을 떠났지만, 레버넌의 구매자가 몇 달이나 늦게 도착했다는 것을 근거로 싣고 온 화물 받기를 거부하는 바람에 월요일 베이룻에서 되돌아왔다.

 

유크레인은 세계 곡물 수출 중 5%를 차지하는 한면 라셔 (러시아) 20%를 차지한다. 유크레인은 라셔가 자국의 여러 항구들을 막고 있다고 비난했지만, 마스커우 (모스크바) 는 막고 있는 것은 해상교통로에 지뢰를 매설한 바로 유크레인 군이라고 주장했다.

 

결국, 유엔과 터키가 유크레인 항구를 이용하여 여러 선박들의 안전한 통과를 마련하기 위한 협정을 중재했다. 항구 밖으로 나가는 선박들은 반드시 곡물, 비료 그리고 식량을 싣고 있도록 조사 받고, 반면 항구 안으로 들어오는 선박들은 무기가 있는지 검검을 받는다.

 

이 협정은 또한 라셔에 대한 서방세계의 여러 제재들을 처리하도록 돼 있는 것이기도 한데, 이 제재는 라셔가 아프리카 및 남미에 있는 고객들에게 식량, 비료 그리고 기타 상품들을 배달하지 못하도록 사실상 막는 것이다. 지난 달, 몇 몇 주요 아프리카 언론기관들에 실린 사설 맞은 편의 견해 난에서, 라셔 외무장관 세르게이 라프로프는 마스커우는 계약상 약속한 공급품들을 반드시 배달할 수 있도록 모든 조치를 취할 예정이라고 약속했다.




9 Aug, 2022 22:07

HomeRussia & FSU

 

Ukrainian promises on African grain not being kept NYT

 

Ships are headed for Turkey, other parts of Europe and China, despite Kiev’s statements

 

The cargo ship Navi-Star with a load of corn sails from Odessa, Ukraine, August 5, 2022. © AP/Nina Lyashonok

 

None of the grain ships that have departed from Ukrainian ports as of Tuesday were headed for African countries most at risk of starvation, according to the New York Times. The first ship to leave via the “grain corridor” arrangement saw its cargo rejected by the buyers in Lebanon, who cited the delivery delay.

 

Since the arrangement took effect on August 1, ten ships have left Ukrainian ports, mainly carrying animal feed. One is headed to England, another to Ireland, while several are on their way to Turkey, Italy and China. None of them are bound for Yemen, Somalia, or other countries facing “catastrophic levels of hunger,” the Times reported on Tuesday.

 

The first ship to reach its destination was the Turkish-flagged Polarnet, which docked in Derince on Monday with 12,000 tons of maize. Celebrating its arrival, Ukraine’s Foreign Minister Dmitry Kuleba said it “sends a message of hope to every family in the Middle East, Africa, and Asia,” adding, “Ukraine won’t abandon you.”

 

Meanwhile, President Vladimir Zelensky told his counterpart Mokgweetsi Masisi of Botswana on Monday that Ukraine was “ready to continue being the guarantor of world food security.”

 

However, most of the 20 million tons of grain held up in Ukrainian ports for the past several months is animal feed, and not intended for human consumption, according to experts quoted by AP.

 

German media sheds light on Zelensky’s ‘secret deals’

 

The first ship to leave Ukraine under the “grain corridor” arrangement carried 26,000 metric tons of chicken feed, destined for Lebanon. The Sierra Leone-flagged freighter Razoni sailed out of Odessa on August 1 to much fanfare only to be turned back from Beirut on Monday, after the Lebanese buyer refused to accept the shipment, on the grounds of it being several months too late.

 

Ukraine accounts for about 5% of the world’s grain exports, while Russia’s share is four times larger. Kiev accused Russia of “blockading” its ports, while Moscow argued that it was the Ukrainian military that mined the sea lanes.

 

Eventually, the UN and Turkey mediated a deal to arrange safe passage for ships using Ukrainian ports. Outbound vessels are inspected to ensure they are carrying grain, fertilizer and food, while incoming ships are checked for weapons.

 

The deal was also supposed to address Western sanctions against Russian shipping, which effectively prevent Moscow from delivering food, fertilizer and other goods to customers in Africa and South America. In an op-ed published last month in several major African outlets, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov vowed that Moscow was “taking all measures” to ensure the delivery of contractually promised supplies.

 

[기사/사진: RT]



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